Doge4water campagne ontvangt equivalent 10.000$ via tweet

De Doge4water campagne, een Dogecoin inzamelingsactie bedoeld om dorpen in Kenia van schoon drinkwater te voorzien, heeft haar doel van 40 miljoen dogecoins (ongeveer 30 duizend dollar) behaald dankzij een via twitter verstuurde gift van 14 miljoen dogecoins (ongeveer 11 duizend dollar). De filantropische donatie is daarmee waarschijnlijk het grootste geldbedrag dat ooit over twitter is verstuurd.

De inzamelingsactie was geïnitieerd voor Eric Nakagawa, een medeoprichter van de humoristische website IcanHasCheesburger en lid van de Dogecoin Foundation, en werd georganiseerd door Paul Young, de directeur van Digital for charity:water. Bij deze campagne speelde vooral twitter een belangrijke rol. Young: “The Doge4Water campaign started with a tweet, harnessed the powerful Reddit community passionate about Dogecoin, and then hit its aggressive goal with a tweet that triggered a donation of Dogecoin worth over $10,000.”

Doge4water werd in het leven geroepen naar aanleiding van de aankomende Wereld Water Dag, op 22 maart 2014. De ingezamelde dogecoins zullen worden ingewisseld voor dollars, waarna Digital for charity:water met een partner in Afrika zal samenwerken om de dorpen in Kenya aan drinkwater te helpen: “100% of the funds raised by the Dogecoin community, once converted into US dollars, will be used to bring clean water to people in need in Kenya through our local partner Action Against Hunger. We’re thankful for the support of the Shibes of the Dogecoin community… and all we can say is: WOW!”

Dogecoin (en de Dogecoin-community) tracht zich van Bitcoin (en de Bitcoin-community) te onderscheiden als het vriendelijke, grappige en laagdrempelige alternatief. Eerder wisten de dogecoiners al genoeg van hun cryptografische valuta in te zamelen om het Jamaicaanse bobsleeteam naar de Olympische Spelen in Sochi te sturen.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *